ЧЕЗ призовава клиентите да пестят тока през студените дни

Снимка: capital.bg
Снимка: capital.bg

ЧЕЗ призовава клиентите разумно да използват електроенергия през студените дни. От компанията предупреждават, че големите студове създават опасност от прекъсване на електрозахранването заради обледяване на мрежата и претоварването й в районите, където клиентите използват предимно ток за отопление, съветват от дружеството.

Спазването на няколко съвета ще допринесе за избягване на авариите заради претоварване на мрежата, както и за по-бърза и надеждна реакция в случай на прекъсване на електрозахранването:

При използване на електроенергия за отопление най-добре е, съветват от компанията, климатикът да поддържа температура от 18 до 20 градуса. Дори хората да не са вкъщи, това ще осигури постоянна температура в дома и няма да се налага вечер да се включват едновременно множество отоплителни уреди. По този начин ще се спаси и външното тяло на климатика от замръзване.

През зимата помещенията трябва да се проветряват с широко отваряне на прозорците, тъй като така се губи по-малко енергия. Желателно е проветряването да става повече от два пъти дневно в продължение на 2-5 минути. 

Остатъчната топлина на електроуредите в дома като фурна или котлон може да се използва по-ефективно. Включването едновременно на множество електроуреди в пиковите вечерни часове на потребление между 18.00 и 22.00 часа създава опасност от претоварване на мрежата, предупреждават от ЧЕЗ.

Уредите с нисък клас енергийна ефективност като печки тип "духалка" консумират значително количество енергия, без да затоплят помещението ефективно. Добрата изолация намалява необходимостта от допълнителни уреди за затопляне на помещенията в студените дни. 

В случай на прекъсване на електрозахранването на разположение на клиентите е онлайн функцията на сайта на ЧЕЗ Разпределение България "Аварии, текущи ремонти и планирани прекъсвания", където и през мобилен телефон или таблет на адрес cez-rp.bg, могат да получат информация в реално време за прекъсванията на електрозахранването, както и очакваното време за неговото възстановяване.

Клиентите на ЧЕЗ могат да получат допълнителна информация и на денонощната линия 0700 10 010.

Social

Коментари