• Снимка: БГНЕС
Пътниците в столичното метро вече си спестяват чакането на опашки за купуване на билети от касите или автоматите. 
Талон за пътуване в подземното влакче вече може да се купи и директно през смартфона. 

Съвместният проект на „Метрополитен“ с компанията Tickey е още в начален стадий – електронното таксуване е достъпно само на няколко станции на метрото. 

Системата пpeдcтaвлявa бeзплaтнo мoбилнo пpилoжeниe зa ycтpoйcтвa c іОЅ и Аndrоіd, чpeз ĸoятo билeтитe зa пoлзвaнe нa мeтpoтo мoгaт дa ce плaщaт eлeĸтpoннo.

Самото купуване на билет е изключително улеснено.
След регистрация през фейсбук или имейл и еднократно въвеждане на номер на кредитна или дебитна карта, потребителят трябва да включи GPS локацията на смартфона си,
Това се прави за да може програмата да изпрати сигнал до съответната колонка на спирката в метрото. 

Колонката веднага получава сигнал и на малкия екран се изписва „Моля, преминете”. 
За използващите иновацията, е важно да бъдат пред самия уред за самотаксуване, защото времето за преминаване е 10 секунди – както при конвенционалното таксуване. 

След като 1,60 лв. бъдат изтеглени от Вашата карта, на екрана на телефона Ви се появява билет, който изглежда като снимка на обикновен хартиен билет, но няма как да го загубите.
 Контрольорите по редовността са оборудвани със специални устройства, които проверяват изправността на електронния билет. 

Въвеждането на електронното самотаксуване нарежда София до европейски столици като Лондон и Стокхолм, където почти половината от пътниците си купуват билети директно чрез мобилни приложения.я 
Идеята е хартиените билети и перфораторите да изчезнат напълно от столичния градски транспорт до 2019 г. 

Реагирай на публикацията

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Избрано

Общество

Политика

Икономика

Закон и ред

Здраве

Култура

Образование

Свят

Спорт

Любопитно