КЗП уличи електронен магазин в нелоялни практики

12:07, 28 апр 17 25 351 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Eлектронният магазин "Касида" е провеждал некоректно кампания за намаление на бебешки колички, установи Комисията за защита на потребителите (КЗП), съобщиха от организацията.

За период от един месец търговецът е обявил отстъпка от 15% на всички модели бебешки колички от определена марка. Никъде на сайта обаче няма информация как потребителите да се възползват от обявеното намаление, а това е проблем, тъй като при извършване на поръчка в електронната кошница се изписват редовните цени на артикулите.

Освен това търговецът не е осигурил достатъчно количества, за да може да отговори на потребителския интерес за целия срок на промоцията и да достави поръчките до пет работни дни, съгласно предварително поетия от него ангажимент. Той дори не е отправил предупреждение, че е възможно стоката да не е налична.

Повод за извършената проверка е жалба, в която дама посочва, че не е получила в срок заявена от нея бебешка количка от моделите в промоция. Търговецът е потвърдил с телефонно обаждане и по електронната поща, че ще изпълни поръчката в рамките на текущата седмица.

Четири дни по-късно клиентката е уведомена по телефона, че желаният от нея модел не е наличен и нова доставка ще има най-рано след две седмици. В сайта обаче нямало информация, че продуктът е изчерпан, а за нея е било важно да получи количката навреме, тъй като в този период влиза в деветия месец на бременността си.

Тече нова проверка на същия търговец за коректността на обявена за Великденските празници промоция за намаление до 50% на детски дрехи. Към момента продължава да е активен банерът на кампанията, а цените на всички артикули, към които отвежда, са изписани в червен цвят, което внушава на потребителите, че са намалени.

В същото време не за всеки от тях са посочени редовна и намалена цена, както и какъв евентуално е размерът на отстъпката. Най-вероятно се касае за залежала Великденска промоция, за каквито председателят Димитър Маргаритов неотдавна предупреди.

От КЗП дадоха и няколко полезни съвета на потребителите. 

"Когато пазарувате от промоции, се интересувайте за редовната и намалената цена. Настоявайте да научите размера на отстъпката.

При онлайн покупки проверете отразена ли е обещаната отстъпка, както преди да потвърдите поръчката, така и при получаване на потвърждението.  

Откажете се от покупка, ако на който и да било етап от покупката се окаже, че условията се различават от предварително договорените."

Освен това от организацията дадоха и препоръки към търговците.

"Изпълнявайте посочените от Вас срокове за доставка на поръчките, както по отношение на стоките на редовна цена, така и на намалените. 

Обезпечавайте предварителното информиране на потребителите за наличността на артикулите. 

Спазвайте обявените условия на промоционалните кампании", допълва съобщението на комисията.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама