Анексирането на договора с "Карат С" разпалва спорове в СОС

10:31, 20 юни 17 25 518 Шрифт:
Автор:

 

Точка 20 от Дневния ред на Столичния общински съвет (СОС) ще разпали горещи спорове на предстоящата сесия в четвъртък. Това прогнозират общински съветници няколко дни преди събирането. В СОС се вкарва доклад, с който се предлага да се удължи изтеклият през май договор на общината с частната фирма "Карат С", която обслужва основни автобусни линии в столицата - с номера 3, 6, 5, 7, 8, 10, 14, 1, 4, 69, 70, 114, 306, 123, 204, до Кокаляне, Пасарел, Долни Лозен и др.  Докладът е изготвен от общинските съветници инж. Симеон Славчев от Политическа група 5 и д-р Ваня Тагарева от ГЕРБ. 

Отсега обаче е ясно, че групата на БСП ще бъде против удължаването на договора. Още преди две сесии социалистите отхвърлиха това предложение. Тогава червеният депутат Желю Бойчев заяви, че удължавайки контракта на "Карат С", общината ще подари още около 36 млн. лв. на частното дружество. Общинският "Столичен автотранспорт" пък няма нови автобуси и ще трябва да пусне 30-годишни дизелови рейсове по линиите.

 Те обаче едва ли ще издържат на тежките маршрути до планинските софийски села. И този път се очаква твърда опозиция от групата на БСП. ГЕРБ естествено ще подкрепят доклада. Не е ясно общинските съветници от РБ как ще реагират на предложението. Ако са на мнение, че трябва да защитят интереса на софиянци тогава и те ще гласуват "за". Най-непредсказуеми в местния парламент са в групата на патриотите. 

Но каквото и да решат общинските съветници вече е ясно, че ще има спорове и дълги обсъждания "за" и "против" анексирането на договора с "Карат С". Колкото и да подскачат от БСП докладът може да бъде приет и договорът удължен дори само с гласовете на ГЕРБ и Политическа група 5, чиито представители са хората, направили доклада.

"Карат С" ще продължи да обслужва линиите с 8-годишни автобуси без да се нарушава транспортната схема, но това може да продължи не повече от година или до приключването на конкурса за нови автобуси. Общественият интерес на столичани ще бъде защитен, но остава и друг важен въпрос. Кой от Столична община проспа изтичането на договора и защо не бяха осигурени нови автобуси?

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама