След скандал СОС прие анексирането на договора на "Карат С" за 15 автобусни линии

15:23, 22 юни 17 25 511 Шрифт:
Автор:

Сесията на СОС придоби скандално грозен имидж благодарение на напоителните изказвания, атаки, обиди и реплики, граничещи с логореята на представителите на БСП. Повод за ниското ниво на днешната сесия стана точка 20 от Дневния ред, на която бе вкаран доклад за удължаване на договора на частната фирма "Карат С" за обслужване на 15 автобусни линии с  номера 3, 6, 5, 7, 8, 10, 14, 1, 4, 69, 70, 114, 306, 123, 204, до Кокаляне, Пасарел, Долни Лозен и др. в Столичната общината. 

Въпреки безсмислената битка на социалистите, продължила 2.30 ч., общественият интерес бе защитен и СОС прие решението. От 56 гласували, 38 бяха "за", 10 "против" и 8 "въздържали се".

Емоциите бяха завладели червените общински съветници още от вчера, от заседанието на постоянната комисия по Транспорт и туризъм и до днес не ги бяха пуснали. На всички беше ясно, че докладът, внесен от инж. Симеон Славчев от Политическа група 5 и Ваня Тагарева от ГЕРБ ще бъде приет дори само с гласовете на двете групи. За изненада на социалистите обаче, подкрепа оказаха и в дясно. 

В залата се чуха всякакви изказвания, но само на председателят на комисията по транспорт и туризъм Екатерина Йорданова и на синия Борислав Борисов бяха в обществен интерес. Атаките бяха насочени изцяло към вносителите Славчев и Тагарева, но и двамата удържаха геройски на обидите. Те не останаха длъжни на опонентите си, без обаче да падат на махленското им ниво.

Репликата на синия Борислав Борисов "аз за разлика от вас имам и друга освен политическата кариера да кръжите около този или тази и съм защитава интереса на България" изкара от равновесие червения Калоян Паргов. Съветникът от СДС Борисов припомни, че дребният бизнес генетически е свързан с БСП и БКП. Нервите на лидера на столичните социалисти не издържаха. "Влязохме в тяхната игра, влязохме в тяхната игра, не бива", започна да го успокоява съпартийката му Милка Христова.

 

Според БСП, удължаването на договора на Карат С не е в интерес на софиянци. Социалистите предложиха Столичният автотранспорт да пусне 30-годишни автобуси по 15-те линии и така общинското дружество да прибере печалбата. Прошко Прошков обаче бързо ги приземи и ги обори с аргумента, че в случая печалба няма, защото транспортната услуга има социален елемент. Заради забавянето на провеждането на конкурс за нови автобуси, от БСП поискаха оставката на виновните чиновници от Столичната община. Зам.-председателя на СОС Стойнев припомни на червените как след избора на Десислава Иванчева, кмет на Младост преди дни оттеглиха подкрепата от нея.

Сагата с "Карат С" е доста стара, но в случая с удължаването на договора им до 2 години това се оказва спасителен вариант. Селата от район Панчарево - Плана, Бистрица и др., са без алтернатива за друг транспорт, припомни Ваня Тагарева, която е избрана от Панчарево и е добре запозната с проблемите на местните. Искането на жителите на Лозен да имат по редовен транспорт пък ще бъде разгледано на комисията по транспорт и туризъм и ще бъде променена транспортната схема, за да удовлетворят исканията им, обещаха общински съветници от ГЕРБ.

http://sofia.topnovini.bg/node/774856

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама