Известен финансист отправи важно предупреждение към България

17:16, 27 юни 17 25 388 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Популярният финансист Стив Ханке, който е известен у нас като "бащата" на валутния борд изрази мнение, че единствено политиците у нас ще имат полза от влизането на България в Еврозоната.

"Вероятно политиците смятат, че ако България трябва да се присъедини към Eврозоната, Европейската комисия би разрешила по-голямо финансиране за България. Въвеждането на еврото няма да е добре за България, но вероятно ще е от полза за политиците", заяви Ханке пред Дарик радио.

По думите му, европейските фондове имат краткосрочен положителен ефект и като цяло негативно влияние върху икономиката.

„Европейските фондове са истински проблем, защото европейските пари са краткосрочни стимули за развитие на инфраструктурни проекти. 

Всъщност те убиват икономиката. Погледнете Гърция. Много европейски пари бяха наляти в Гърция и въпреки това ситуацията там е бедствие.

Ползата от европейските средства за България е с краткосрочна перспектива, предвид инфраструктурните проекти. Това финансиране предизвиква много корупция, ниска ефективност . Европейските фондове означават бюрокрация за частния бизнес и намаляват потенциала за икономическо развитие.", изтъкна професорът.

Той направи интересен коментар и за широко обсъжданата у нас тема, за  Европа на две или три скорости.

"Мисля, че принципът на два или три скорости във времето е деструктивен и напълно загуба на време. Наличието на две политики е губене на време. 

Смятам, че идеята за разделянето на Европа изисква някои страни да се присъединят към Еврозоната."

Припомняме ви, че преди година Ханке изрази подобна позиция относно евентуално присъединяване на България към Еврозоната, като тогава той посочи, че целта на преминаването на страната ни към еврото е „прозрачен грабеж на валутните резерви на България“.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама