В София пристигна първият влак от 20-те влака, които ще се движат по третата линия на метрото. В момента той се намира на депото, което се изгражда на ул. "Житница". До началото на август се очакват още два влака, съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова в профила си във Facebook.

Фандъкова пристигна на място, за да инспектира новите мотриси, а след това инспектира и строежа на новата метростанция на пресечката на бул. „България“ и бул. „И. В. Гешов“.

Влакът спестява 25% енергия, защото има функция за връщане на енергията при спиране или при движение по инерция. Този влак е автономен, но в началото в него ще има машинист. В последствие при усъвършенстване на системата той може да се движи и без машинист.

Нова придобивка на депото е и локомотив за маневри в самото депо. Всичките 20 влака трябва да пристигнат в София до февурари месец. Третата линия на метрото трябва да влезе в експлоатация през септември 2019 г.

"Влаковете са съобразени с натоварването и броя на пътниците, затова първите влакове ще са 60-метрови, а последните - 80-метрови, за времето, в което ще пуснем участъка до „Слатина“, който вече се проектира. Станциите от третата линия ще бъдат с преградни стени на пероните за допълнителна безопасност на пътниците. Нивото на автоматично управление на влаковете включва автоматично потегляне, автоматично спиране с точност до 20 см, автоматично следене на скоростта и профила на пътя", съобщи Фандъкова.

Тунелопробивната машина на третия лъч се намира на метростанцията на НДК и снощи потегли към станцията на бул. „Патриарх Евтимий“. Машината „Витоша“ изпълнява средно на ден между 15 и 20 метра тунел. 3 км от тунелите са вече готови, а физическото изпълнение е на 67%. Първите 8 км от третата линия ще бъдат пуснати през есента догодина. Следващите 4 км - до Околовръстния път при Горна баня, ще пуснем през пролетта на 2020 г., каза още кметът на София.

С първите 12 км от третата линия ще намалим вредните емисии във въздуха с 11 000 т. годишно, наблегна тя.

Заедно с метрото до есента на 2019 г. ще се обнови изцяло ул. „Житница“ и бул. „Президент Линкълн“. На 75% е готово и депото, което ще обслужва третата линия. Депото в „Обеля“ ще продължи да обслужва първа и втора линия. Тази отсечка не е лесна за изпълнение, защото преминава през участъци със силни подпочвени води и реки, коментира Фандъкова. 
 

Реагирай на публикацията

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Общество

Политика

Икономика

Закон и ред

Здраве

Култура

Образование

Свят

Спорт

Любопитно