Ангелкова: 57 лв за чадър и шезлонг е абсурдна цена

10:42, 16 авг 15 25 297 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Горната граница от 57 лева за чадър и шезлонг на българските плажове е абсурдна, защото това е повече от цената за една нощувка, заяви пред „Нова телевизия“ министърът на туризма Николина Ангелкова. 

По думите й, ако страната не предлага добра туристическа услуга, отливът на туристи ще бъде осезаем, намеквайки, че цената на чадъра и шезлонга е сред определящите за качеството на туристическа услуга. Ангелкова заяви, че министерството обмисля различни варианти и търси баланс между интересите на концесионерите и хотелиерите и туристите.

„Всичко, което виждаме и което се случва в момента на Българското Черноморие, показва, че трябва да се направи нещо и трябва да има промяна от сегашния механизъм на работа”, каза Ангелкова. По думите й, туристическият бранш изобщо не е против тази концепция. „Ние сме предвидили различни варианти. Там, където не е възможно за потребителя те да бъдат безплатни, да бъдат на някаква минимална цена, ако е възможно”, уточни тя.

Според министъра едно от най-добрите решения за проблемите на морския туризъм е засилването на превенцията и контрола и призова за обединение на усилията на държавата и туристическия бранш. 

Същевременно представители на туристическия бизнес по Черноморието се оплакаха от спад в броя на нощувките, множество проблеми и цялостна криза в сектора. 

„Проблемите са ясни, но не можем да виним това министерство. Туризмът в момента е лодка, пълна с пробойни, в която всеки гребе в различна посока. Ние трябва да гребем в една посока”, коментира Радостин Дачев от клуба на хотелиерите в Слънчев бряг. „Ако е криза, трябва ни кризисен щаб и кризисен бюджет“.

„Проблемите на туризма са едни и същи от много години - нелоялните таксита и лекари, сергии с чорапи и гащи, шума от заведенията. Комплексът има лошо име заради тези проблеми”, заяви несебърският хотелиер Венелин Ташев.

По повод намалелите нощувки министър Ангелкова коментира, че страната ни в момента договаря сезон 2016, за да може още от сега да станем предпочитана туристическа дестинация.

„Трябва общият имидж на предлаганата туристическа услуга да бъде добър. Най-добрата реклама е от уста на уста”, добави министър Ангелкова.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама