746 777 лв. са похарчили партиите за кампания в медиите до момента
17:12, 05 окт 15 / Политика
25
297
Шрифт:
ГЕРБ са отделили най-много средства за отразяване на предизборната си кампания - 167 499 лв , сочат данните на Института за развитие на публичната среда. С много малка разлика на второ място е БСП - 159 904 лв. На трето място се нарежда ДПС с 134 880 лв.
От включените в изследването медии най-предпочитани за отразяване на предизборните кампании към този момент са в. „Труд“ и в. „24 часа“. През изминалите 10 дни от кампанията двата вестника са сключили договори на обща стойност 204 280 лв.
Интерес да бъде отразяван от някоя от трите най-гледани национални телевизии – БНТ, Нова телевизия и bTV е проявил единствено Реформаторският блок. За сметка на това вниманието на разглежданите партии и коалиции е насочено към Канал 3, който е отразил материали на стойност 106 917 лв.
Едно от изискванията на изборния кодекс е данните за сключените договори между медии и участници в изборите да се публикуват в тридневен срок след подписване на договорите и се премахват чак след обявяването на резултатите от изборите. Според резултатите от мониторинга на Института за развитие на публичната среда едва 19 от общо 43 наблюдавани медии са публикували информация за сключени договори с партии и коалиции.
Въпреки че предизборната кампания стартира преди 10 дни без оферти за нейното отразяване остават сайтът Novini.bg, както и вестниците „Черно море“, „Добруджанска Трибуна“ и „Дума“.
Някои медии, които не са публикували информация за сключени договори за предизборно отразяване, не са издържали проверката на Института. Проверка на интернет страниците им е показала наличието на рекламни банери, подтикващи избирателите да гласуват за определени кандидати. Такъв пример са вестниците "Старозагорски новини" и "Ние".
Добави коментар