746 777 лв. са похарчили партиите за кампания в медиите до момента

17:12, 05 окт 15 / Политика 25 297 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
746 777 лв. са похарчили до момента партиите и коалициите за предизборна кампания в медиите. Данните са от мониторинга на  Института за развитие на публичната среда, насочен към изпълнението на изискванията в Изборния кодекс за отразяването на предизборната кампания в медиите. В изследването са включени 43 произволно избрани медии и 12 регистрирани за местните избори политически партии и коалиции.

ГЕРБ са отделили най-много средства за отразяване на предизборната си кампания - 167 499 лв , сочат данните на Института за развитие на публичната среда. С много малка разлика на второ място е БСП - 159 904 лв. На трето място се нарежда ДПС с 134 880 лв. 

От включените в изследването медии най-предпочитани за отразяване на предизборните кампании към този момент са в. „Труд“ и в. „24 часа“. През изминалите 10 дни от кампанията двата вестника са сключили договори на обща стойност 204 280 лв.

Интерес да бъде отразяван от някоя от трите най-гледани национални телевизии – БНТ, Нова телевизия и bTV е проявил единствено Реформаторският блок. За сметка на това вниманието на разглежданите партии и коалиции е насочено към Канал 3, който е отразил материали на стойност 106 917 лв.

Едно от изискванията на изборния кодекс е данните за сключените договори между медии и участници в изборите да се публикуват в тридневен срок след подписване на договорите и се премахват чак след обявяването на резултатите от изборите. Според резултатите от мониторинга на Института за развитие на публичната среда едва 19 от общо 43 наблюдавани медии са публикували информация за сключени договори с партии и коалиции.

Въпреки че предизборната кампания стартира преди 10 дни без оферти за нейното отразяване остават сайтът Novini.bg, както и вестниците „Черно море“, „Добруджанска Трибуна“ и „Дума“.

Някои медии, които не са публикували информация за сключени договори за предизборно отразяване, не са издържали проверката на Института. Проверка на интернет страниците им е показала наличието на рекламни банери, подтикващи избирателите да гласуват за определени кандидати. Такъв пример са вестниците "Старозагорски новини" и "Ние".

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама