Столичани поставиха оценка „Среден“ 2,69 на велоалеите

17:46, 12 окт 15 25 464 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Столичани оцениха велоалеите в столицата със „Среден“ 2.69 в анкета на сдружение „Велоеволюция“. В анкетата са участвали 466 души, които са дали своето мнение по петобалната система за наличните велоалеи и велосипедни ленти. Хората са гласували по пет критерия – директност, свързаност, удобство, безопасност и привлекателност.

Велоалеята, събрала най-високи оценки по всички критерии, е тази по бул. Цар Борис III, показват резултатите. Макар и сравнително непривлекателна, заради разположението си на шумен булевард с мръсен въздух, тази велоалея е предпочитана заради дългото, обособено и директно трасе, обясняват от „Велоеволюция“.

Най-високи оценки на велоалеи, средно от всички потребители:

Директност – бул. "Цар Борис III" Свързаност – бул. "Цар Борис III" Удобство – ул. "Обиколна", кв. "Дружба" Безопасност – бул. "Цар Борис III" Привлекателност – бул. "Тодор Александров"

Велоалеята събрала най-ниски оценки по всички критерии е тази по бул. Бъкстон. Макар и привлекателна заради местоположението си, велоалеята е избягвана понеже е тясна, с лоша и неподдържана настилка, конфликтност с пешеходците и липсата на контрол върху неправомерно паркиране, смятат от гражданското сдружение.

Най-ниски оценки за велоалеи:

Директност – ул. "Обиколна", кв. "Дружба" Свързаност – бул. "Бъкстон" Удобство – бул. "Бъкстон" Безопасност – бул. "Тодор Александров" (велолента) Привлекателност – бул."Акад. Иван Гешов"

Според софиянци предимставата на велоалеите са липсата на конфликтност с бързо движещи се моторни превозни средства, добра връзка между отдалечени места, добра настилка, обособено безопасно трасе.

Хората са посочили и недостатъците на трасетата за колела- много пешеходци се движат по велоалеята; липса на включване в движението в края на велоалеята; опасни пресичания на улици/кръстовища; тясна велоалея

Гласувалите са степенували и опасните места за велосипедистите в града:

-подлези непригодени, със стръмни и тесни рампи с остри завои, конфликт с пешеходци

-препятствия-кофи за боклук, нерегламентирано паркиране, стълбове, шахти, неподдържани настилки, неподдържана растителност

-организация на движението-опасно или липсващо включване в движението при улици и кръстовища, конфликт с пешеходци, липса на възможност водачите на МПС да се съобразяват с вело-движението, лоша видимост, грешна маркировка

Висока оценка велоалеите имат по отношение на директността – почти всяко трасе е обособено за сравнително дълго разстояние, а до крайните точки се стига без заобикаляне. Очаквано най-ниска е оценката за свързаност на велоалеите, тъй като те все още не са свързани в мрежа.

За всяка велоалея изобилстват сигнали за необезопасени кръстовища, нерегламентирано паркиране или други нарушения от страна на водачите на МПС, шахти с повредени или липсващи капаци, остатъци от стълбове, знаци или будки, обекти чиито клиенти паркират върху велоалеите и т.н.

Няма велоалея, за която да не са посочени опасни места. В отговорите си велосипедистите посочват и личен опит с множество произшествия с автомобили и пешеходци.

Подробните резултати от цялото допитване ще бъдат използвани за доклад до направление “Транспорт и транспортни комуникации” в Столична община, съобщават от „Велоеволюция“. Чрез доклада гражданското сдружение ще отправи предложение за предвиждане на средства за обезопасяване и поддръжка на велоалеите за бюджет 2016.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама