Николина Ангелкова: 50% от туристическия бизнес е в сивия сектор

14:26, 20 окт 15 / Политика 25 317 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Повече от 30% от българската икономика е в сивия сектор, като при някои отрасли процентът е по-висок. Един от проблемните сектори е туризмът, заяви председателят на Конфедерацията на работодателите и индустриалците Кирил Домусчиев. Той припомни, че страната ни е на първо място в Европейския съюз по отношение на сивата икономика, която в България е оценена на 454 млрд. евро в ЕС.

"Трябва да окажем съдействие на министър Ангелкова, за да реализираме идеите си в бюджета и законите. В момента произвеждате 12% от БВП и до 2020 година ще може да се стигне между 18 и 20%. Трябва да се положат много усилия този сектор да бъде подпомогнат от държавата, но и да се направят усилия той да излезе на светло", допълни Домусчиев.

Обединяване на туристическия бранш с цел намаляване на сивата икономика в сектора. Такова предложение дадоха представители на туристическия бизнес у нас. Министърът на туризма Николина Ангелкова заяви, че това е идея, която министерството е обмисляло. Тя каза още, че туризмът е секторът с най-голям дял сива икономика - около 50%.

"Неведнъж сме коментирали темата да направим стъпки за обединяване на бранша. Ние сме предложили в новия законопроект да  се намалят драстично националните туристически сдружени, които в регистъра в момента са 203. С този брой сдружения ние трудно можем да се борим заедно за развитието на туризма", каза Ангелкова. Тя посочи още няколко предложения за промени в Закона за туризма.

"В промените, които подготвяме в Закона за туризма сме дали дефиниция на понятието "нерегламентирана туристическа дейност". Предложили сме налагането на глоби, така че да имаме превенция. Друга важна стъпка е свързана с новата концепция за управление на плажовете, каза министърът.

Тя припомни, че през следващата година министерството ще се фокусира върху рекламата на България като примамлива туристическа дестинация. Ангелкова добави, че този път акцентът ще бъде върху онлайн рекламата, работата със стратегически туроператори и с нискотарифните авиокомпании. 

От туристическия бранш поставиха акцент върху нуждата от по-активна реклама в Турция. Според тях кризата в Гърция трябва да насочи усилията на туризма към турската страна. Ангелкова се съгласи като обясни, че скоро България ще има туристическо аташе в Турция.

По отношение на обединяването на туристическия бизнес част от бранша изрази съмнение в успеха на тази мярка. По думите им в този бизнес няма чуваемост с държавата. Те сигнализираха и за още проблеми в курортите, които не са коментирани досега. Собственик на хотели в Банско заяви, че 70% хотелите там не издават касови бележки.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама