Продължават съкращенията в летище "Пловдив"

14:39, 18 ное 15 25 282 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Предстои съкращение на още седем служители в летище "Пловдив". На четирима от тях ще им бъде предложено преназначение по чл. 68 от Кодекса на труда, те ще работят по заместване до връщането на титуляря. Това съобщи днес лидерът на "Подкрепа " в Пловдив Атанас Кръстев на пресконференция за случващото се във фирмата.

На срещата присъстваха още Илия Драгиев - ръководител-отдел "Аварийно-спасителни дейности и безопасност на полетите" в летището и председател на синдикалната секция на "Подкрепа", и адв. Ножаров.

Според Атанас Кръстев съкращенията във фирмата са били неизбежни, тъй като на 29 юни с решение на борда на директорите е прието новото щатно разписание да бъде 101 души, а реално работещите там са били 142.

На нападките на депутата от БСП Георги Търновалийски за масови съкращения синдикалният лидер в града отговори задочно. Той обясни, че 8 души са напуснали по собствено желание, пенсионирани са 9 работници, освободени са и двама на ръководни длъжности.

От "Подкрепа" потвърдиха, че тези хора са съкратени без предизвестие, за което обаче ще бъдат обезщетени според Кодекса на труда.

Атанас Кръстев заяви, че позицията на синдиката е да се съхранят интересите на хората и да се запази статутът на летището. "Няма да се поддадем на опитите на Търновалийски да противопоставя трите синдикални дружества на летището. Колективният трудов договор е подписан и от трите структури, представляващи работниците", категоричен е Кръстев.

По думите постигнатите договорености са: минималната основна заплата да е 545 лв., 1% за прослужено време (при стандартно 0,6%), 260 лв. за храна, допълнителни суми при отпуск и при болест, еднократнно при раждане и смърт в семейството.

"Не са верни твърденията, че летище "Пловдив" върви назад и ще фалира. Няма никакво понижаване на резултатите му. Гарантирано е изцяло и безопасното транспортиране на пътниците", допълни и председателят на синдикалната секция на "Подкрепа" във фирмата Илия Драгиев.

Според него новият директор Щърбанов, който е бивш изпълнителен директор на Летище София, е с голям опит като ръководител в бранша. Неговата първа задача е била да изплати дължимото към НАП и други институции и да осигури неизплатените досега вземания. И в момента се води политика на съкращаване на всички разходи, увери Щърбанов.

"Концесията може да бъде вариант за спасяване на летище Пловдив. Проявен е интерес и са провеждани разговори с руска и китайска фирма, както и със сериозен турски инвеститор", заяви още синдикалният лидер Атанас Кръстев.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама