Павлова и Московски се отчетоха пред китайски инвеститори какви магистрали и жп линии ще правят

16:22, 24 ное 15 / Политика 25 679 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
България има потенциал за инвестиции в 5 приоритетни пътни проекта, 4 железопътни направления, 4 пристанищни терминала, по един интермодален пристанищен терминал във Варна и в Пловдив и 2 граждански летища. За всички тях страната ни за първи път отваря опциите за публично-частно партньорство и концесиониране. Тези възможности бяха представени в рамките на инициативата „Един пояс, един път“ от министъра на регионалното развитие и благоустройство Лиляна Павлова и министъра на транспорта Ивайло Московски, които са част от делегацията на Четвъртата среща на правителствените ръководители на Китай и страните от Централна и Източна Европа.

Московски определи четири железопътни направления като проекти с най-добър потенциал за инвестиции. Това са възстановяване на проектните параметри на жп линията Русе-Варна, модернизацията на жп линия София-Перник-Радомир, модернизация на жп линията Радомир-Гюешево и реконструкцията на жп линия Русе-Димитровград.

Московски представи и инфраструктурните обекти, които транспортното министерство подготвя за концесиониране, като обърна специално внимание на жп гара Варна. Министерството има намерение да отдаде на концесия четири пристанища – Видин-център, Русе-изток, Русе-запад и Зимовник-Русе.

Пред китайските инвеститори регионалният министър представи амбициозната задача, която си е поставило правителството за довършване на своя магистрален пръстен. Павлова подчерта, че вече е одобрена Стратегия за развитие на пътната инфраструктура и Средносрочната оперативна програма за изпълнението й до 2022 г., която предвижда нови 600 км. магистрали и модернизация и ново строителство на републикански пътища.

Павлова подчерта, че страната ни се нуждае от 1,5 млрд. евро за ключови пътища, които са връзка с европейските транспортни коридори през България. Регионалният министър уточни, че кабинета има идеята да довърши с европейски средства магистрала "Струма" и отсечката от Ябланица до Велико Търново на автомагистрала "Хемус".

За изграждане на добра транспортна свързаност в страната ни, България ще търси финансиране за магистралите София – Видин, София – Калотина, Русе - Велико Търново –Свиленград, Варна – Бургас и тунела под Шипка. Това са ключовите проекти, посочени в стратегията до 2022 г., допълни Павлова. Общо за привеждане на пътната инфраструктура в добро състояние ще са нужни над 10 млрд. евро.

Павлова представи пред участниците във форума и взетото преди седмица решение за въвеждането на т.нар. ТОЛ система, според която камионите и автобусите ще плащат на изминат километър, вместо да плащат такса за винетни стикери. За въвеждането на системата в експлоатация отново се търси инвеститор, обясни регионалният министър. Министър Павлова поясни, че публично-частно партньорство при ТОЛ системата означава, че този който печели конкурса ще инвестира в създаването й и ще бъде неин оператор. От печалбите ще му се изплаща изграждането на системата.

Министър Ивайло Московски посочи, че в годините отношенията между България и Китай в областта на транспорта, както и в сферата на информационните технологии и съобщенията са се развили изключително ползотворно. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама