Целта на новото общинско ръководство е да спре да трупа нови задължения
11:01, 03 дек 15
25
840
Шрифт:
По думите му, занапред ще продължат да се изпълняват и задълженията по подписаните вече договори. Ще бъде направен и опит за предоговаряне на част от клаузите по най-важните за общината договори, свързани с плащане на дългове. "Общината има и 1 млн. лв. задължения към РИОСВ за плащания, свързани с бъдещата рекултивация на сметището, което сега ще използваме.
Така че, дори и да има ревизиране, то няма как драстично да намали сумата на дълговете", посочи още Радев. Кметът изрази съмнение, че повишаването на събираемостта, която в Сливен е над средната за страната, ще е "панацеята" за решаване на проблема. „Надявам се обаче, че с организационни мероприятия ще успеем да я повишим, въпреки, че това е процес, който не може да се реализира бързо и ефект от него ще има най-рано година след предприемането на мерките” каза той.
В план-сметката за тази година влиза и нов вид такса, каквато досега не е плащана, а именно за сепариране на битовите отпадъци, които ще се извозват до новото сметище в с. Хаджидимитрово. За сепариране цената е 22 лв. на тон, а за депониране стойностите са други и изобщо от тук-нататък всички дейности, свързани с екологията, ще стават все по-скъпи, каза той. По време на пресконференцията кметът поясни още, че се очаква съвсем скоро общината да сключи договор с оператор за депото и да започне извозването на боклука там.
Стефан Радев съобщи, че в Общинския съвет се внася предложението за промените в наредбата и план-сметката за чистотата за следващата година, така че всички заинтересовани страни да имат време всички да се запознаят с документите.
Относно предвиденото в проекта за бюджет на общината през 2016 г. увеличение на данъчната тежест, кметът поясни, че за имотите в града повишението общо на плащанията за имот е в порядъка на 35-36 % . "По селата то е по-голямо, но там пък заради много ниските данъчни оценки и сега има плащане на 4-5 лв. на къща такса „смет" за година. В селата относителното увеличение като процент, макар и голямо, в абсолютна стойност изражението му е малко", добави Радев.
Пред медиите кметът внесе и разяснение, относно коментирания размер на задълженията на общината като разграничи т.н. общински дълг- над 15 млн.лв, който е дълг по заеми, облигации, гаранции и се поема с решение на Общинския съвет, и просрочени задължения, които са към различни доставчици или към държавата - 25 млн. лв. и общата сума е 40 милиона лева.
Добави коментар