Млади автори ще измислят логото за българското председателство на ЕС

22:14, 12 дек 15 / Култура 25 333 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
В четири основни направления ще се работи по отношение на културната и комуникационната стратегия по време на българското председателство на Европейския съюз - логото и мотото на председателството, цялостната визия, подготовката на културната програма и организирането на работата на пресцентъра. Това обяви зам.-министърът на културата Боил Банов след първия обучителен семинар, който се проведе днес в НДК.

„Предстои задълбочено обществено обсъждане на визията на председателството ни, която ще включва и информационна кампания и реклама в България и чужбина, рекламни материали, сувенири и др. Изработването й ще се случи в периода 2017 - 2018 г. Сред най-големите и значими събития ще е откриването на председателството, в което трябва да се насочи големия ресурс. Средно страните правят между 200 и 500 културни събития по време на 6-те месеца на председателството си, в това число част от тях се организират и в страни извън ЕС“, обясни Банов.

Оказа се, че едно от най-важните задачи е да се измисли мотото на страната ни, защото по думите на Банов това един от най-запомнящите се акценти, който различава страните-членки на Европейския съюз по време на председателството им. Обикновено то е от две до три думи, но е необходимо те да са уникални, поясни Банов.

По думите на Банов от ключово значение е да се направи и добра координация между събитията, които ще се проведат в България.

Изпълнителният директор на "Галъп интернешънъл" Първан Симеонов цитира на семинара и данни от направено преди седмица експресно социологическо проучване, според което българските граждани все още са крайно незапознати с предстоящото председателство на ЕС. 80% не могат да дадат отговор кога е то, 16 % посочват грешен отговор, а едва 3 на сто знаят, че ще се състои през 2018 година. По думите му, притеснителна е и тенденцията за недоверие в българските институции да се справят с предизвикателството. В тази връзка той призова политици и медии да използват пълноценно времето за подготовка и за мобилизиране на доверие в българските институции.

По негови думи, повечето хора очакват България да се рекламира най-вече с природните си забележителности и богата история, но е хубаво комуникацията - и вътре в страната, и навън, да се насочи и към възможностите за развитието на икономиката, които председателството дава. Това ще привлече и нови външни инвеститори у нас, изтъкна той.

Първан Симеонов коментира, че едно възможно мото на председателството ни е : "Европа за всеки", като по този начин ще се акцентира както на социалния аспект, така и на ролята на сравнително по-малките държави в ЕС, каквато е и България.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама