Четвъртокласниците не могат да четат с разбиране и да решават геометрични задачи

14:40, 03 юни 16 25 404 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Резултатите от националното външно оценяване за 4 клас тази година се доближават до тези от 2014 г. Това отчетоха просветният министър Меглена Кунева и експерти от Министерството на образованието и науката (МОН).

Най-висок е тестовият резултат по предмета човекът и обществото, на който са се явили 58 350 деца. В сравнение с 2015 г. резултатите по български език и литература (БЕЛ), по математика и по човекът и природата са понижени. От МОН са обезпокоени, че знанията, които са проверявани предходната година по човекът и природата, сега се подценяват, но пък са доволни, че слабостите, които децата са показали в минали години по предмета човекът и обществото, са подобрени.

„Има ученици, които са изкарали много високи лични резултати. Въпреки че децата не са получили пълна отлична оценка, се наблюдава техния прогрес“, отбеляза Кунева.

58 320 четвъртокласници са препитани какво са научили по български език и литература в основния етап от държавното си обучение. С около 200 по-малко – 58 131 деца се явиха на външно оценяване по математика тази година. По човекът и обществото държаха изпит 58 350 деца, а по човекът и природата - 58 118, като в оценяването участваха 1838 училища в страната.

Слабите оценки при четвъртокласниците са сравнително малко. Най-много са отличните оценки, като най-добри резултати са показани по човекът и обществото – 60,04%, човекът и природата – 41,54%, и математика – 34,98%. По български шестиците са 30,92%, но пък много добри оценки са получили 38,58% от децата.

Най-високи постижения по български език учениците са показали при изписването на просто изречение, при определянето на изречения по цел на изказване и при правопис на звучна съгласна пред беззвучна. Най-много грешки четвъртокалсниците са допуснали при четене с разбиране и тълкуване на информация и при правопис на гласните в неударена сричка.

По математика те са се затруднили при пространственото мислене в геометричните задачи и решаването на съставни текстови задачи, а най-лесни за тях а били действията събиране, изваждане, умножение и деление.

Регионите, които са показали най-високи оценки по БЕЛ са София-град, Смолян, Видин, Варна и Перник, а на дъното са Сливен, Силистра, Ловеч, Монтана и София-област. По математика средният резултат е най-висок в Смолян, София-град, Варна, Кюстендил и Видин, а най-нисък – отново в Сливен, Шумен, София-област, Враца и Пазарджик.

По човекът и природата в топ 5 най-добри резултати от външното оценяване отново са регионите Смолян, София-град, Видин, Варна и Кюстендил, но в тази последователност спрямо подреждането им по математика. В края на класацията са Сливен, Шумен, Силистра, Кърджали, училищата от Прага и Братислава и Монтана. Резултатите по човекът и обществото извеждат като най-добре представили се учениците от регионите Смолян, София-град, Габрово, Кюстендил и Перник, а с най-лошо представяне са тези от Сливен, Шумен, чужбина, Ловеч и Силистра.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама