10 съвета за лятната почивка от Комисията за защита на потребители

14:31, 05 юни 16 25 314 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Най-честите проблеми при лятната почивка са свързани с разминаване между очакваното и реалното на мястото, което сме избрали да почиваме. Те могат да се проявят  при транспортирането от и до избраната дестинация, през настаняването в съответния хотел или друг обект, както и чрез недобросъвестни практики, на които можем да се натъкнем. Това заяви шефът на  Комисията за защита на потребителите (КЗП)  Димитър Маргаритов по BG On Air и даде няколко съвета на гражданите как да организират почивката си.

„Трябва да проучим добре самата дестинация, както и достоверността на туроператора.  Освен това да видим какви са особеностите на дестинацията, включително валута, която се търгува. Ако щете дори да стигнем малко по-далеч – и основните моменти от потребителското законодателство, за да не сме изненадани, особено когато сме на по-екзотична почивка, че нямаме тези права, с които знаем, че разполагаме като европейски потребители", препоръча Маргаритов и допълни, че не трябва да се доверяваме на снимките, които показват в какъв хотел ще отседнем.

Шефът на КЗП каза още, че туристите могат да се посъветват с Европейския потребителски център, който има звена във всички държави, когато се планира пътуване до екзотична дестинация или друга намираща се на европейска територия.

Маргаритов препоръча и внимателно да се информираме за всичко, което се включва или не се включва в пакетната цена. Той акцентира, че при някои услуги има посещение на забележителности, до които трябва да се стигне с друг вид транспрот освен официалния и е възможно цената му да не бъде включена в пакета.

„Един от съветите, които ние даваме, е свързан с това да се подготвим предварително за случаите, в които се наложат непредвидени плащания. Да имаме в себе си съответната валута, която се търгува в страната, която посещаваме, и да направим този разход, ако видим, че е неизбежно, но да пазим задължително платежния документ, защото впоследствие той ще ни послужи като доказателство при поисканото обезщетение”, съветва още той.

"Рекламация може да се направи веднага и на място, особено при пътувания, когато с групата има представител на туроператора. След завръщането си можем да настояваме пред търговеца да получим обезщетение за това, че ни е заблудил и ние предварително не сме знаели, че нещо е трябвало да бъде заплатено, а впоследствие се оказва, че то е неотменна част от пътуването, както например придвижването с ферибот" ,  заяви Маргаритов и допълни, че в такива случаи се намесва комисията. 

Трябва да се провери дали турпоераторът е вписан във водения от Министерството на туризма регистър на регистрираните туроператори и дали притежава валидна застраховка „професионална отговорност”, посъветва председателят на КЗП и допълни, че проверката на мнения в социалните мрежи не е най-добрият вариант.

Маргаритов подчерта, че писменият договор е важен, защото е доказателство за това кой какви ангажименти е поел и когато те не са били изпълнени, какво трябва да направи, за да обезщети претърпелия вреди потребител.

Според председателя на КЗП решението дали да ползваме услугите на туроператор или сами да организираме почивката си е свързано с личните предпочитания, но и в единия, и в другия случай са налице положителни и отрицателни страни. „Има хора, които обичат да организират сами пътуването си. Знаем, че и застраховките също са важни. Ние понякога подценяваме този момент и когато стане наводнението, изведнъж установяме – колко хубаво щеше да бъде, ако си бях застраховал имота. Надявам се, че това съзнание ще започне все повече да се налага. Организираните пътувания, които безспорно имат своите позитиви, също могат да имат и минус, особено ако говорим за некоректни туроператори”, предупреди председателят на КЗП.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама