Задачите по математика за малките матури не бяха трудни, твърди учител от Шумен

11:55, 08 юни 16 25 385 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
“Задачите по математика на изпита за седми клас не бяха трудни”, коментира за Topnovini.bg Звездалина Ганчева – старши учителка по математика във Второ основно училище “Д-р Петър Берон” в Шумен. Педагожката е уверена, че децата, които системно са се занимавали и са усвоявали учебния материал са се справили успешно.

Математичката не отрече, че част от задачите са били с некоректно поставени условия. “Това обаче не е проблем за подготвените ученици. Факт е, че нашите деца не са свикнали да учат и да се трудят. Ако един ученик не се подготвя каквито и задачи да му се паднат няма да ги реши”, категорична бе Ганчева. Тя определи многото двойки и челното място на област Шумен в негативната класация като стряскащ факт.

“Това означава, че много деца не са усвоили минимума от знания по математика”, заяви Ганчева. Обяснението, според математичката се крие в големия брой седмокласници, които слабо владеят българският език и не разбират условията на задачите. “В Шуменско има много деца билингви, които не владеят българския език. Те не могат да изговорят правилно думите триъгълник, отсечка, симетрала, ъглополовяща. За тях тези термини са непосилни”, обясни Ганчева.

Справката на образователния инспекторат в Шумен показва, че от 1 378 седмокласници, които са се явили на изпита по математика, 579 имат двойки, което е 42%. “Допускам, че негативния резултат е формиран от слабите оценки на учениците в селските райони”, предположи учителката. Тя защити колегите си, като сподели, че те работят много с децата, в много случаи и пряко силите си, но не винаги това дава добри резултати.

Според математичката не е лошо да се помисли за удължаване на изпитното време, защото на изпита по математика седмокласниците трябва да решат 20 задачи за час, което за Ганчева не е невъзможно, но е малко пресилено.Тя обаче е категорична, че външното оценяване след седми клас отново трябва да се провежда след 15 юни.

“Сега става така, че преподаването на материала по математика се концентрира до 20 май. Нужно е време за преподаване, упражнение и осмисляне на материята. Реално това е страхотно натоварване за ученици и учители”, каза още Ганчева и допълни, че провеждането на изпита след 15 юни ще доведе и до по-добри резултати. За нея провеждането на малката матура в учебно време е неправилно и нередно, защото след изпита седмокласниците реално губят интерес и мотивация към учебния процес.

Колкото до часовете по математика Ганчева твърди, че те могат да бъдат и повече, макар и сега да не са малко – четири за седмица плюс задължително и свободноизбираеми.

“Децата трябва да разберат, че доброто образование е пътя към добра бъдеща реализация и висок стандарт на живот”, категорична бе учителката по математика.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама