H&M изпревари по продажби групата на Zara в България

13:18, 16 юни 16 25 309 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Продажбите в България на шведската верига H&M са по-големи от тези на шестте марки на испанската Inditex през 2015 г. Година по-рано лидерството е било обратното. Това показват данни на "Капитал" от отчетите на дружествата, с които оперират веригите в България.

Според тях приходите на H&M са се повишили с 28.8% на годишна база и достигат 95.4 млн. лв. А при испанската компания увеличението е почти три пъти по-малко - 8.87%. Тя оперира в страната през шест дружества - "Зара България", "Оиш о", "Масимо Дути", "Пул Енд Беър", "Бершка" и "Страдивариус", и първа навлезе на местния пазар. Има общо 33 обекта, докато H&M работи с 18. И двете вериги продават и онлайн. В България това са най-големите компании, търгуващи с облекла.

В световен мащаб ситуацията е обратната - лидер е Inditeх, а втори са H&M. Трета е американската GAP, която в България има малки продажби.

Успешна година за H&M

Резултатите на H&M освен повишение на продажбите показват макар и слабо покачване в печалбата за разлика от показателите на групата на Inditex, чиято печалбата намалява. Въпреки това испанската верига има 3.5 пъти по-висока печалба.

През миналата година H&M откри два нови магазина в България - в Mall Sliven и на търговската улица "Александър I Батенберг" в Пловдив. Така ритейлърът вече има 18 представителства в България. През 2015 г. ритейлърът пусна и сайт за онлайн продажби.

Резултатите на групата през първото и завършилото на 31 май второ тримесечие също са положителни. През май например глобалните продажби на ритейлъра с включен ДДС са се увеличили с 9% в местни валути в сравнение със същия месец на предходната година. Повишението за тримесечието пък е 5% на годишна база.

Продажбите на H&M през първото тримесечие на 2016 г., което групата отчита от декември до края на февруари, в България са се увеличили с 35% и са за 28.4 млн. лв. в сравнение с 21.2 млн. лв. през същия период на миналата година. Данни за второто тримесечие няма.

"Зара" - лидер в групата

Испанската група е завършила 2015 г. с намаление на печалбата от почти 17%. Към 31 януари групата има 33 физически магазина в страната. От разбивката на резултатите по компании се вижда, че лидер сред брандовете е "Зара България", която прави почти половината от продажбите. Тя е и с най-висока печалба. По показателя рентабилност на приходите обаче лидер в групата е високата марка "Масимо Дути България" с нетен марж от 24%.

Най-слабо, от друга страна, е представянето на "Пул Енд Беър България", която е с най-нисък оборот и загуба от 52 хил. лв.

Освен Zara и Pull & Bear портфолиото на испанския производител в страната включва още брандовете Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho. Марките Zara Home и Uterque все още не са представени на българския пазар.

Испанската текстилна група започна онлайн продажби на всички свои модни марки в България през март тази година.

През първото тримесечие продажбите на Inditex скачат с 12% до 4.88 млрд. евро, а нетната печалба расте с 6% (виж карето). Данни за България няма.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама