Пропуск в системите на банките и КАТ кара бургазлия да плаща 2 пъти за 1 нарушение

16:32, 16 юни 16 25 432 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Бургазлия за малко да плати две глоби за едно нарушение. Това разказа Иван Атанасов от Бургаc пред Topnovini.bg. По думите му, наскоро му се наложило да плаща глоба в КАТ, която е изчистил още през 2013 г.

Историята е следната: потрябвало му удостоверение, че няма данъчни задължения, но се оказало, че в архива излиза неплатен акт за превишена скорост от 2013. Атанасов бил убеден, че е платил глобата, и то в двуседмичен срок, за да ползва отстъпка от 30 процента. Това заявил и в КАТ, а служителката на гишето му отговорила, че в тяхната програма това не е отразено и практически глобата си остава в сила и трябва да плати отново 200 лева. Единственият вариант бил той да си намери бележката от банката, за да докаже, че наистина вече е платил този акт. На въпроса му докога трябва да си пази всички възможни бележки, служителката му отговорила – „докато сте жив“.

Все пак Атанасов успял да открие въпросната бележка в архива си от документи и отново отишъл в КАТ да си търси правата. Показал квитанцията, но служителите му обяснили, че трябва да напише молба до шефа на КАТ-Бургас да се направи проверка по случая и да заличи глобата му от системата и вече да може да си извади удостоверението за липса на задължения. Атанасов е подал заявление и изчаква развитието на случая.

Репортер на Topnovini.bg потърси ръководството на КАТ-Бургас, за да свери версиите и се оказа, че действително има подобни случаи. По думите на инспектора от пътна полиция Байчо Желязов най-често ставали грешки при попълването на банково нареждане от самия наредител, а шефът на КАТ-Бургас - главен инспектор Иван Ишкиев, допълни, че има случаи и на срив в системата, както и на хакерски атаки. Затова и той препоръчва превантивно да се пазят бележките от  всички плащания. Ишкиев добави, че подобни случаи, в които не е отразено плащане в системата, са в резултат от централен софтуерен проблем, а не на регионално ниво. „По-скоро дори това би трябвало да е задължение на банковите служители - да дават насока на клиентите си за коректно попълване на платежните нареждания и основание за плащане.“ Така гл. инспектор Ишкиев коментира софтуерните проблеми между системите на КАТ и банките.

Докато обаче се търси къде е проблемът по оста администрация-банки-софтуер, се оказва потърпевш човекът, който е отишъл да внесе парите си в държавната хазна.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама