„София диша" – 4 недели, 40 000 посетители, музика и самодейни изкуства

07:48, 08 юли 16 25 318 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Над 40 000 души се очаква да се включат в тазгодишното седмо издание на фестивала за градска култура „София Диша“, което започва на 7 август. Това съобщи за София Topnovini.bg Кристина Спасовска, организатор на събитието.

За първи път от създаването си фестивалът няма да се провежда и на ул. „Цар Иван Шишман“ – мястото, където бе дадено началото на събитието през август 2010 г. За сметка на това, затворени за автомобили ще бъдат далеч по-обширни пространства, където ще бъдат разположени пазари, временни кафенета и места за срещи, изкуство, спорт и отдих.



На 7 август e е първата неделя от тазгодишното издание, когато фестивалът ще завладее четири улици в центъра на града - ул. "Иван Денкоглу", ул. "Лавеле", ул. "Княз Борис I" и ул. "Цар Самуил".

На 14 август, във втората празнична неделя, действието ще се пренесе на ул. "Московска".

На 21-ви "София диша“ ще бъде на "Княз Александър I".

На 28 август творческите ателиета, отворената сцена и нестандартните изкуства се местя на бул. "Александър Стамболийски" - от площад "Св. Неделя до булевард "Христо Ботев".



Всяко от тези места ще бъде разделено на пет тематични зони - творческа, релакс, базар, спорт и детска, като акцент ще бъде културната програма.

Като най-интересна от зоните се очертава творческата. Именно там четирите недели на следващия месец ще гледаме десетки артистични проекти, много от които създадени специално за „София диша“, а някои и пригодени специално за конкретна локация.



Основните акценти тази година във визуалните изкуства ще са свързани с излагането на творби на Стела Гечева, Златин Орлов, Стоян Николов-Зиков, Анжела Пенчева, Николай Горнишки, Ели Цонова, Никола Михов, фотографския проект People of Sofia, както и илюстраторите Захари Попов, Точка Илиева, кампанията „Дай на Кирилица“, в която наши графични дизайнери представят предимствата на азбуката ни.

В програмата, чието публикуване по дни и зони предстои, присъстват пърформанси, стендъп комедии, цирково изкуство, танци, музика и филми. Запазено място има, разбира се, и литературата – с неиздавани творци от групата „Писателибезкниги“, както и млади автори на българските издателства.



Основната цел на фестивала е насърчаването и мотивирането на българското производство, на предприемаческия дух и иновациите на на български автори. Всеки от тях ще може да тества своите идеи, имайки пряк контакт с публиката и да разбере къде са силните му страни, за да ги развива, обясни Кристина Спасовска.

Организаторите вече работят съвместно с Министерството на външните работи и Летище София за превръщането на събитието в "национален бранд, като част от кампания за популяризиране на България в Европа и света".

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама