5000 лв. е била тарифата на шофьорските книжки за хора, които не знаят български

16:23, 12 юни 17 25 530 Шрифт:
Автор:

По 5000 лв. е вървяла шофьорската книжка за хора, които не говорят български. Това разкритие направи пред Topnovini.bg Борис Гаврилов, председател на УС на Съюза на автомобилистите в България (САБ). 

Арестите на служители от Автомобилна администрация (бившето ДАИ) в края на миналата седмица отново разбуниха духовете в Министерство на транспорта. Отново беше отключен и спорът за това, къде да се провеждат шофьорските изпити. Вече има повдигнати обвинения, но само една част от арестуваните останаха зад решетките, другите бяха пуснати срещу парична гаранция.

Измина почти година от ареста на директора на Автомобилна администрация Цветелин Цветанов. До момента не е ясно до къде е стигнало разследването и кога делото ще влезе в съда. Явно, че и той има покровители, които ще разчитат на времето, за да се забрави шумният му арест и откритите в къщата на тъста му в Долни Дъбник 400 000 лв.

"На 21 април т. г. атакувахме Наредбата за изземването на изпитите за шофьорски книжки от Автомобилна администрация. Ако делото беше минало преди месец, сега нямаше да има арести. Проблемът е, че Министерство на транспорта и Ивайло Московски не са си на мястото. Московски не става за министър, познавам го и той е много прекрасен човек, но не е за това министерство. За да се случат нещата и да спре войната по пътищата Министерство на транспорта трябва да извади изпитите за шофьорски книжки от държавата", заяви Борис Гаврилов. 

Пред изданието ни той обясни, че фирма на социалиста Петър Кънев е спечелила поръчката за разработване на софтуер за изпитите.

"През 90-те години държавата подари цялото СБА, полигони, 40 бази и автосервизи. В момента няма и помен от СБА, всичко е разпродадено. И парите трябваше да отиват за изграждане на база. В момента берем плодовете от разграбването преди 20 години на бази, тогава беше и голямото лапане", коментира Гаврилов.

"Изпитите се дават на най-корумпираните служители в Автомобилна администрация. Знае се, че тези хора са в схема и въпреки това им дават изпитите. Дават се по 300 000 лв., за да станеш служител на Автомобилна администрация. И аз недоумявам как служител с 500 лв. заплата на месец всеки ден ходи на работа с колата си. Това означава, че даденият рушвет се избива бързо - например за месец. А това знаете ли какво означава? Това означава, че са пуснали убийци на пътя. И всичко това го умножете по 28 - броят на областите в България, и си представете мащаба на схемите и убийците по пътищата. По 5000 лв. върви шофьорската книжка за хора, които не знаят български език. Няма политическа воля за момента, само се замазва ситуацията и това е един омагьосан кръг. Знаете ли, стигнах до извода, че държавата работи на принципа на тревата. Като задуха силен вятър, тя ляга и след време, като утихне вятърът, отново се изправя", категоричен е Гаврилов.

В момента обучителните центрове подготвяли рамка и за пореден път ще предложат на Министерство на транспорта изпитите да излязат от държавата. 

"Министерство на транспорта обяви конкурс, макар че никой не разбра за система за електронен изпит на таблет. Тогава се отпускаха около 3 млн. лв. Конкурсът се печели от "Демакс". След това ние от обучителните центрове взехме програмата и направихме аналогичен сайт, който струваше около 2000 лв. Така създадохме сайта за изпитите, но не се изравняваха точките, защото това е специален алгоритъм. Молехме се, искахме и накрая ни дадоха алгоритъма за платформата. Искахме от Министерство на транспорта договора с "Демакс", но не ни го дадоха. Ние осъдихме министерството и съдът постанови да се предостави този контракт и да имаме пълен достъп. Това обаче не се случи, защото Ивайло Московски не изпълни съдебното решение. Министерство на транспорта е най-доходоносното в държавата, това е една печатница за пари", твърди още Борис Гаврилов. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама